2014. április 3., csütörtök

Arany János - Mátyás anyja

 

MÁTYÁS ANYJA


Szilágyi
Örzsébet

Levelét megírta;
Szerelmes
Könnyével
Azt is telesírta.










Fiának
A levél,

Prága városába,
Örömhírt
Viszen a
Szomorú fogságba:





Lotz Károly - Hunyadi Mátyás

„Gyermekem!
Ne mozdulj
Prága városából;
Kiveszlek,
Kiváltlak
A nehéz rabságból.





Zichy Mihály - Mátyás anyja
„Arannyal,
Ezüsttel
Megfizetek

érted;
Szívemen
Hordom én
A te hazatérted.





„Ne mozdulj,
Ne indulj,
Én egyetlen árvám!
Ki lesz az
Én fiam
Ha megejt az ármány?




„Adassék
A levél
Hunyadi Mátyásnak,
Tulajdon
Kezébe,
Senkinek se másnak.”








Fekete
Viaszból
Nyom reá pecsétet;
Könyöklőn
Várnak az
Udvari cselédek
.






„Ki viszi
Hamarabb
Levelem Prágába?
Száz arany,
Meg a ló,
Teste fáradsága.”



„Viszem én,
Viszem én,
Hét nap elegendő.”
„Szerelmes
Szivemnek
Hét egész esztendő!”








„Viszem én,
Hozom én
Válaszát három nap.”
„Szerelmes
Szívemnek
Három egész hónap!”







Josephine Wall - Égi angyal



„Istenem,
Istenem,
Mért nem adál szárnyat,
Hogy utól-
Érhetném
Az anyai vágyat!” -






S ahol jön,
Ahol jön
Egy fekete holló;

Hunyadi
Paizsán

Ül ahhoz hasonló.






 photo fluxfaze_art_RavenInFierySky_zps0cbf5f3a.jpgLecsapott,
Lecsapott
Fekete szélvészből,
Kikapá
Levelét
Az anyai kézből.






„Hamar a
Madarat!...
El kell venni tőle!”
Szalad a
Sokaság
Nyomba, hogy lelője.








Madarat
Nem egyet,
Százat is meglőnek:
Híre sincs,
Nyoma sincs
A levélvivőnek.









Napestig
Az erdőn
Űzeti hiába:
Éjfelen
Kocognak
Özvegy ablakába.






„Ki kopog?
Mi kopog?
Egy fekete holló!
Nála még
A levél,
Vagy ahhoz hasonló.




Piros a
Pecsétje;
Finom a hajtása:
Oh áldott,
Oh áldott
A keze-irása!


(1854)



 

 
 
 
 
Szerinted milyen lehetett a galambposta?
Honnan tudhatta a madár, hogy hova menjen?
 
Barabás Miklós - Galambposta
Szerinted itt a képen megérkezett? vagy indul a Galamb?
Miben más Szilágyi Erzsébet hírvívője?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...